14. januar 2012

Pass på!!!

I går var dagen da de fleste foreldre som har barn på Stathelle Barneskole virkelig fikk god grunn til å bli redde for barna sine.
Etter skoleslutt får foreldre en felles info meld fra Rektor via fronter om et barn som har blitt prøvd lokket inn i en rød bil på vei hjem fra skolen dagen før...

Saken kan du lese om Her og Her.

Da jeg får meldingen så kjenner jeg at jeg blir helt kvalm og føler for å dra å hente min herlige lille da det kun var han som var på skolen av gutta denne dagen.
Følelsen jeg fikk da jeg så han og skjønte at ikke han bar preg av situasjonen var selvfølgelig en lettelse men mine tanker går spesielt til det barnet og dens familie som virkelig fikk kjenne dette på kroppen.
Dette må jo være en av de tingene vi som foreldre frykter mest...

Jeg spør:
Hvorfor fikk vi beskjed om dette et døgn etter det var skjedd?
Er det rart at jeg som mamma fortsatt kjører og henter barna mine hver dag selv om jeg kan se taket på skolen fra stuevinduet?
Og hva er det som gjør at noen mennesker tror de har rett til å ødelegge andres liv?
Jeg bare spør...

Det er ille når det har gått så langt at du ikke tør å la barna gå til og fra skolen eller til venner...

Kall meg gjerne hysterisk men hvis jeg må kjøre barna til og fra skolen hver dag til de er ferdig på barneskolen så får jeg  bare være hysterisk, for jeg som mamma er livredd for å miste det kjæreste jeg har...

La oss få tilbake den trygge hverdagen!!!
(bilde lånt av google)

2 kommentarer:

Anonym sa...

huff :( syns ikke skolene er flinke nok på å gi kjapp info til foreldre. På heistad barneskole hadde vi en episode i høst hvor barna var de som informerte oss foreldre om en hendelse. Kom ut i media før vi hørte noe fra skolen...nesten en uke etter hendelsen :(( Vi kommer til å kjøre og hente leeenge!! forstår deg godt Camilla! #

Unknown sa...

Huff...det er jo helt sykt.